Elkjøp søker nå en Incident Manager - Oslo

Sendt: 05.07.2017
Sted:
Oslo
Kategori:
IT & telecom
Ansettelseform:
Heltid
Referansenummer:
99706335
Søknadsfrist:
03.09.2017
Kontakt:
Lars Frøyland
Telefonnummer:
+47 988 33 854

Til avdelingen IT-Supporting Services søker vi nå en Incident manager som vil være ansvarlig for at prosessene innen service desk blir videreutviklet og fulgt i henhold til best practice. Rollen inneholder arbeid med prosesser, opplæring og rutiner. Du blir ansvarlig for å videreutvikle et allerede godt rammeverk innen Incidents. Vi ser etter en løsningsorientert person med erfaring fra tilsvarende roller. Du trives med å yte service i et miljø som holder høyt tempo. Du er en dyktig kommunikator på både norsk og engelsk.

Vi kan tilby en sentral rolle i avdelingen. Du vil jobbe tett med andre nøkkelpersoner og du vil få  ansvar for å videreutvikle interne rutiner for incident håndtering og samspillet mellom med Problem prosessen og Change prosessen. Du vil også jobbe med organiseringen av metodikken til 1. linje support i selskapet. I denne rollen vil du også jobbe tett med forretningssiden.

Arbeidsoppgaver inkluderer
-    Overvåkning av incidents, løsningsgrad, og kø av incidents
-    Prioritere og videreformidle incidents til support team
-    Eskalering og sakshåndtering av Major Incidents.
-    Utarbeide analyser til ledelsen
-    Overvåke og forbedre rutiner innen support og tickets
-    Forbedre prosesser og rutiner for Incident Management og ServiceDesk.
-    Oppfølging og utvikling av monitoreringsløsninger

Ønsket bakgrunn og kompetanse
-    Noen års erfaring fra tilsvarende rolle
-    Kjennskap til ITIL-rammeverket, med fokus på incident management
-    Nettverksforståelse LAN/WAN/MAN
-    Gode kommunikasjonsegenskaper
-    Erfaring med Jira Servicedesk 

Vi tilbyr en synlig, sentral og spennende rolle i et større IT-miljø. Du vil jobbe tett mot leverandører, forretning og ledelse i tillegg til IT. Vi ser etter en selvgående person med noen års erfaring. Vi tror den rette kandidaten har sterke meninger og støtter seg på faglige argumenter. Samtidig er du pragmatisk, trives i dialog med andre og er flink til å forankre forståelse for ditt syn i organisasjonen. Samtidig trives du fremdeles med å jobbe operativt.

Har du spørsmål om stillingen eller ønsker en uformell samtale, ta kontakt med vår rekrutteringspartner Dfind v/ Lars Frøyland | lars.froyland@dfind.no | 988 33 854 eller Jacob Bruun | jacob.bruun@dfind.no | 921 33 989.



Organisasjonsbeskrivelse
Elkjøp Nordic AS er hovedkontor for seks elektronikkselskaper i Norden med ansvar for utvikling, koordinering og støtte til kjedekontorene.
Å jobbe for Elkjøp er artig, utfordrende og fartsfylt, og som ansatt hos oss er du en del av den største og mest tradisjonsrike aktøren innen elektronikk i Norge. Med stor innsats og pågangsmot kan du nå langt i Elkjøp, for vi liker å gi muligheter til folk som jobber for det.
Kulturen vår er viktig for oss, og stort sett alt du gjør som ansatt i Elkjøp kan rotes i våre tre hovedpilarer: Ansvarlighet, engasjement og effektivitet. Din oppgave blir sammen med andre å gjøre kundene våre 100 prosent fornøyd hver dag og å ha det artig i samme slengen.
Hos oss kommer du til å få god opplæring, og vi tilbyr konkurransedyktig lønn inkludert bonusavtale, gode karrieremuligheter, gunstige personalkjøpsordninger og supre forsikringsavtaler. Vi har et svært godt og inkluderende arbeidsmiljø hvor man har frihet under ansvar og muligheter for å forme sin egen stilling og arbeidshverdag.
Vi gjør oppmerksom på at vi bruker evne- og personlighetstester i vår rekruttering.
Vi har for tiden kontor i Lørenskog, men vil i august 2017 flytte inn i nye lokaler i Nydalen i Oslo.


Denne rekrutteringen foretas av spesialistavdelingen Dfind IT. Les mer om oss på www.dfind.no