Leveranseansvarlig software-tjenester.

Publisert:
11.01.2019
Ansettelsesform:
Heltid
Kontakt:
Ann-Kristin Irgens
Telefonnummer:
+4740021519

Detaljer

Publisert:
11.01.2019
Sted:
Tønsberg, Vestfold
Kategori:
IT & telecom
Ansettelsesform:
Heltid
Referansenummer:
201196846
Søknadsfrist:
2019-01-18
Kontakt:
Ann-Kristin Irgens
Telefonnummer:
+4740021519

Beskrivelse

For et internasjonalt selskap innen i Tønsberg søker vi en Leveranseansvarlig for software-tjenester

Arbeidsoppgaver vil være:

  • Håndtere, koordinere og administrere bestillinger
  • Innkalling og deltakelse i forum med kundene hvor drift, forvaltning og support rapporteres
  • Overvåke, rapportere og følge opp tjenester og oppdrag mot kunder og kundeteam
  • Opprette og revidere leveranse- og forvaltningsplan som forankres med kunder og internt i bedriften
  • Være Change Manager i samsvar med ITIL-prosessene
  • Delta i budsjett og prognose-arbeid for spesifikke kunder
  • Følge opp SLA-nivåer månedlig i samarbeid med Incident Manager, og ved behov følge opp eventuelle handlingsplaner
  • Delta i kundeteams-møter med representanter fra øvrige deler av virksomheten
  • Granske kvaliteten på det som skal settes i drift og påvirker tjenesteleveransen, og sammen med kunden godkjenne forandringen og tidspunkt for installasjon
  • Sikre at relevant dokumentasjon fins og er oppdatert
  • Bistå i løpende opplæring internt og ved behov hos kunden ift. kundens installasjon
  • Utforme krav og koordinere aktiviteter med driftspartner og øvrige tredjepartsleverandører i den løpende leveransen
  • Håndtere og delta i arbeide rundt 3-linjesupport samt problemutredning der teknisk ekspertise fra applikasjonsforvaltningen benyttes
  • Være prosjektleder for mindre oppdrag og prosjekter
  • Bistå i utforming og innsalg av nye tjenester og foreslå forbedringer på eksisterende tjeneste
Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning
  • Flere års erfaring som prosjektleder, leveranseansvarlig eller Service Delivery Manager
  • Erfaring med å jobbe med tjenesteleveranse innen IT til eksterne kunder
  • Gode kunnskaper innen ITIL, og fortrinnsvis relevant sertifisering
  • Erfaring innen PPS eller tilsvarende prosjektmetodikk
  • Gjerne erfaring fra detaljhandel og kjennskap til prosesser innen innkjøp, lager og logistikk
  • God forretningsforståelse og kommersiell forståelse
  • Sterk driv og et godt utviklet lederskap
  • Interesse for effektivisering, optimalisering og videutvikling av tjenesteleveransen
  • Strukturert, nøyaktig og analytisk
  • Pro-aktiv, selvgående og ansvarsfull
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Gode IT-kunnskaper
  • Gode norsk- og engelsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig
Vi kan tilby:

  • Spennende vikariat i en fremgangsrik og internasjonal bedrift
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Ryddige arbeidsforhold
Spørsmål om stillingen kan rettes til Senior Advisor Ann-Kristin Irgens i Randstad på mob. 400 21 519.