Løsningsarkitekt - Offentlig Team - Oslo.

Publisert:
12.10.2018
Ansettelsesform:
Heltid
Kontakt:
Atle Sæther
Telefonnummer:
+47 919 13 999

Detaljer

Publisert:
12.10.2018
Sted:
Oslo
Kategori:
IT, Teknologi og Telecom | Salg og markedsføring
Ansettelsesform:
Heltid
Søknadsfrist:
Snarest
Kontakt:
Atle Sæther
Telefonnummer:
+47 919 13 999

Beskrivelse

Phonero er en merkevare i Telia-konsernet. Selskapet leverer markedsledende teletjenester til bedriftskunder og til Offentlige sektor med stor suksess. Siden oppstarten i 2008 har over 30.000 bedrifter og virksomheter valgt Phonero som sin mobil- og teleleverandør. Kombinasjonen av gode tjenester, tett oppfølging, super kundeservice - til riktige priser, har resultert i at Phonero har tatt store markedsandeler. Sjekk www.phonero.no for mer informasjon.

For å styrke vårt team mot Offentlig sektor, ser vi nå etter en teamorientert, forretnings- og løsningsorientert:

Løsningsarkitekt - Offentlig Team

Phonero sitt offentlige team, er en gjeng litt utover det vanlige i bransjen. Vi er #2 i det offentlige markedet og elsker utfordrerrollen. Avdelingen jobber dedikert mot Statlige og kommunale organisasjoner og har blant annet store avtaler som; Fellesavtalen for statlige virksomheter i regi av Statens innkjøpssenter, samt flere kommunale/fylkeskommunale innkjøpssamarbeid. Til sammen omfatter dette over 100 kommuner/fylkeskommuner. Kunder som Politiet, Forsvaret, Skatteetaten, Difi/Statens innkjøpssenter etc, bekrefter at vi har lykkes godt.

Som Løsningsarkitekt vil du jobbe med varierte oppgaver, og i en organisasjon som Phonero er det viktig at alle bidrar der det trengs. Den vi søker må være fleksible og ha bred faglig kompetanse som bidrar til å utfylle teamet. Du må ha teknisk kompetanse og evnen til å sette deg inn komplekse løsninger, samt bidra i kundedialog og i besvarelser av offentlige anbud. God formidlingsevne muntlig og skriftlig er derfor viktig i denne rollen. 
Kundene har behov for modernisering av sine telefoni/kommunikasjonsløsninger og innsikt i dette er ønskelig, men ikke et krav. Du vil uansett få solid tjeneste- og produktopplæring slik at du kan tilegne deg både bredde- og spisskompetanse innen utvalgte områder.

Arbeidsoppgaver:
  • Bistå med løsningsbeskrivelser og tjenestekompetanse i offentlige anbud
  • Bistå med innsikt og løsninger i kundedialog med nye og eksisterende kunder
  • Delta i besvarelser av større forespørsler og anbud
  • Støtte opp under bid-prosessen i større anbud, produksjon av innhold og sørge for en rød tråd i besvarelsene
  • Delta aktivt i kundedialogen, både på selvstendig basis og sammen med øvrig organisasjon
  • Være en troverdig rådgiver for kundene gjennom salgsprosessen
  • Gjennomføring av workshops, demoer og opplæring
Ønskede kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdannelse, eller en fascinerende grunn til ikke å ha det
  • Teknisk kompetanse fra IT og gjerne fra telefoniløsninger
  • Bred forretningsforståelse
  • Gjerne erfaring fra besvarelse av offentlige anbud innen teknologi eller IT og større anbudsprosesser
  • Komfortabel i opplæringssammenheng og presentasjoner
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
  • Oversikt over teknologisk utvikling
Personlige egenskaper
  • Evne og lyst til kontinuerlig å tilegne deg kunnskap om ny teknologi
  • Fleksibel og tilpasningsdyktig
  • Evnen til å tenke langsiktig og strategisk
  • Analytisk og fokusert
  • Teamorientert og hjelpsom
  • Selvstendig 
  • Bidra positivt inn i et allerede godt arbeidsmiljø
Phonero/Telia tilbyr
  • Jobb i et dynamisk og spennende selskap med suverene og etterspurte løsninger
  • En teamorientert organisasjon som hjelper og støtter hverandre
  • Stor fleksibilitet i forhold til arbeidstid og sted
  • Allsidige og utfordrende oppgaver
  • 2 ekstra feriedager
  • Gode lønns, pensjons- og forsikringsordninger samt billønn
Vil du bli en del av vårt Team?

For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Sr. Rådgiver Atle Sæther i Dfind AS på telefon 91 91 39 99 eller på atle.sather@dfind.no. Søk på stillingen ved å benytte «søk her» knappen i annonsen. Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet strengt konfidensielt.  Vi ser frem til å høre fra deg!

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet - året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger i samfunnet som sammen med partnere fører verden nærmere alle kunder. Telia, The New Generation Telco.

Vi i Telia jobber for at du og dingsene dine alltid skal være på nett. Vi gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet - året rundt.  I Telia Norge, med Telia, OneCall, MyCall og Phonero, er vi rundt 1200 mennesker. Som en del av Nordens største mobilselskap sørger vi og våre partnere for å koble verden tettere sammen.

For mer informasjon om Phonero - sjekk ut www.phonero.no