Spesialist på digitale kundeopplevelser?.

Publisert:
10.04.2019
Ansettelsesform:
Heltid
Kontakt:
Anita Bach

Detaljer

Publisert:
10.04.2019
Sted:
Oslo
Kategori:
Salg, markedsføring & reklame
Fagområde:
Markedsføringsassistent
Ansettelsesform:
Heltid
Referansenummer:
201212205
Kontakt:
Anita Bach

Beskrivelse

Citycon er et selskap med ambisjoner og skal ta større markedsandeler i bransjen. I den forbindelse har markedsavdelingen nylig sentralisert, og det skal bygges opp et helt nytt marketing team. Vi er nå på utkikk etter en Marketing Activation Specialist som skal bidra til å skape den beste digitale kundeopplevelsen.

I denne rollen skal du i tråd med den sentrale markedsføringsstrategien styrke Citycon- og deres kjøpesentres merkevare, ved hjelp av digitale markedsføringsverktøy og markedsføringsmetoder. Du skal være en spesialist på digitale kundeopplevelser og lojalitetsklubber der du har ansvaret for å planlegge, utvikle og igangsette markedsføringsplaner i henhold til selskapets markedsføringsstrategi, etablerte KPIs, retningslinjer og standarder. Du samarbeider med Marketing Manager, senterleder og andre interne funksjoner.

Vi ser etter deg som vil jobbe med digitale og sosiale medier for å sikre en god tilstedeværelse i våre digitale kanaler, med fokus på å øke vår merkevarebevissthet og interesse for våre kjøpesentre. Du har god forståelse for kundereisen og har tidligere forholdt deg til ulike kanaler. Du har erfart hva som fungerer hvor, mot hvem og hvorfor. Du har erfaring med å skape resultatfokuserte og engasjerende kampanjer i digitale flater.

Din interesse for det visuelle og det grafiske vil komme svært godt med i denne rollen, da hovedvekten i arbeidet ligger i visuell utforming og tilpasning knyttet til vår kundedialog. Mye av dialogen er kampanjestyrt, og det er derfor en fordel om du har erfaring med kampanjemarkedsføring.

Som person har du sterke organisatoriske ferdigheter og klarer å ha flere prosjekter i gang samtidig. Du er god til å prioritere og har en proaktiv, positiv og nyskapende tilnærming. Du ser løsninger der andre ser hindringer og trigges av ulike utfordringer. Du er engasjert, samarbeidsvillig og tydelig. Du jobber godt på eget initiativ, men er samtidig en god lagspiller. Du har gode presentasjons- og kommunikasjons ferdigheter og evner å selge ideer, men tar hensyn til andres synspunkter og har en vilje til å lære.

Arbeidsoppgaver:

  • Basert på senterets forretningsplan og den overordnede markedsføringsstrategien, skal du skape gode strategier og kampanjer sammen med marketing manager og senterleder
  • Utføre markedsføringsplaner for kjøpesentre i henhold til den overordnede markedsføringsstrategien som er i tråd med kjøpesenterets budsjettet
  • Sikre at strategien er i henhold til lokal tilpasning ,KPIèr, retningslinjer og Citycon sine standarder
  • Igangsette, utføre, overvåke og evaluere planlagte kampanjer og eventer
  • Daglig følge opp kjøpesentrenes egne og kjøpte digitale kanaler
  • Ansvarlig for å organisere og opprettholde alt av kampanjemateriell og ha daglig kontakt med medie- og reklamebyrå og markedsavdeling på hovedkontoret
  • Basert på resultatet av de ulike kampanjene og eventene, analysere og lage rapporter der du har fokus på hva som fungerte, hva man må tenke over og hva som anbefales å endre på til neste gang
  • Overvåke, skape og administrere innhold for sosiale plattformer
  • Ekspert i vår digitale markedsføringsplattform - Salesforce Marketing Cloud, HyperIn og Mindshare
  • Planlegg og aktiver lojalitetskampkampanjer (sms, nyhetsbrev) i Salesforce / Marketing Cloud
Kvalifikasjoner:

  • Erfaring med Automation-plattformer som Salesforce Marketing Cloud eller andre relevante plattformer
  • 3-5 års relevant erfaring fra f.eks. B2C markedsføring, detaljhandel og digital markedsføring
  • Relevant utdanning innen markedsføring
  • God teknisk forståelse
  • Gode kunnskaper i skriftlig og muntlig norsk og engelsk