Vil du være med å løfte et spennende og internasjonalt selskap inn i fremtiden? - Hagan.

Sendt:
07.12.2017
Ansettelsesform:
Heltid
Kontakt:
Atle Sæther
Telefonnummer:
+47 919 13 999

Detaljer

Sendt:
07.12.2017
Sted:
Hagan, Akershus
Kategori:
Økonomi, regnskap, lønn & innkjøp|Administrasjon & kontor
Ansettelsesform:
Heltid
Referansenummer:
110037783
Søknadsfrist:
Snarest
Kontakt:
Atle Sæther
Telefonnummer:
+47 919 13 999

Beskrivelse

I 2018 går selskapets leder for økonomi- og administrasjon av med pensjon og vi søker derfor etter en kompetent og fremoverlent:

Økonomi-og Administrasjonssjef

Synfiber opererer både i Norge og internasjonalt. De utvikler kolleksjoner under eget merkenavn, men er også en stor lisensleverandør til mange globale kunder. Dette gjør at oppgavene i selskapet er sammensatte og spenner over mange ulike områder.

Mangfoldigheten stiller store krav til innovativ utvikling, innkjøp- og logistikk, salg og ikke minst kontroll på det økonomiske og administrative. En kompetent, fremoverlent og velfungerende økonomi- og administrasjonsavdeling er således helt avgjørende for at man skal lykkes med å nå bedriftens mål.

Du vil være en del av ledergruppen og ha det overordnede ansvaret for økonomifunksjon- og styring, herunder løpende ansvar for regnskap, lønn, månedsavslutning, rapportering, budsjettering og analyser. Siden Synfiber er 100 % eiet av den tyske Würth-gruppen, vil en del av rapporteringen regelmessig foregå direkte mot eier. Rollen har personalansvar og direkte ansvar for regnskap, kundeservice, lager og IT-funksjonen. Fokus på konstruktiv dialog og tett samarbeid mellom egne avdelinger og øvrig organisasjon vil være viktig.

Den vi ser etter har reell og allsidig kompetanse innen økonomi og finans og en del års relevant arbeidserfaring med dette. Internasjonal erfaring fra handelsbedrifter med rapportering ut av landet vil være et pluss. Både i forhold til rapportering til morselskapet, men også erfaring knyttet til utenlandsk lagerhold, toll og moms. Du innehar tverrfaglig forståelse knyttet opp mot kundeverdi og lønnsomhet, og i tillegg må du ha tilstrekkelig forretningsforståelse til å kunne forstå – og levere på – veksten Synfiber forventer, nasjonalt og internasjonalt.

Synfiber implementerer i disse dager et helt nytt ERP-system, Microsoft Dynamics AX. Du bør derfor ha god IT-forståelse og kunne bidra til at løsningen blir driftet optimalt for å understøtte gode administrasjon-, økonomi og finansfunksjoner. Det er også denne rollens ansvar å holde i dialogen med IT-leverandørene og for hertil inngåtte avtaler. Det samme gjelder for avtaler knyttet til 3. parts lagerhold i Norge og Nederland (EU).


Arbeidsoppgaver
• Overordnet ansvar for finans, budsjett, regnskap, prognoser og rapportering
• Ansvar for gjennomføring av årsoppgjør og kontakt med revisor
• Oppfølging og ansvar for 3. parts lager i inn- og utland
• Ansvar for IT-systemer og applikasjoner samt dialog med leverandørene
• Ansvar for oppfølging og utvikling av kundeservice mot norske og utenlandske kunder
• Kontinuerlig videreutvikling av prosesser og rutiner med formål å forenkle og effektivisere
• Dialog med Würth-gruppen for å maksimere fordelene ved å være en del av konsernet

Ønskede kvalifikasjoner
• Relevant og dokumenterbar erfaring med økonomi og regnskap, gjerne med personalledelse
• Høyere utdanning innen økonomi- og finans og gjerne erfaring fra internasjonale selskaper
• Erfaring fra deltagelse i team/ledergruppe og strategiarbeid
• Sterke analytiske evner og god tall- og forretningsforståelse
• Fortrolig med bruk av MS Office-verktøy samt moderne ERP-systemer
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• Norsk flytende - både muntlig og skriftlig
• Gode engelskkunnskaper, gjerne også tysk

Personlige egenskaper
• Evne å se hele bedriften og forstå avhengigheten mellom de ulike avdelingene
• Sterk på samarbeid og kommunikasjon, både i ledergruppen og på tvers av fagområder
• Initiativrik, proaktiv og med en inkluderende lederstil, samt god til å delegere og gi medarbeidere tillit i forhold til nye oppgaver
• Strukturert, systematisk og god gjennomføringsevne
• Målrettet og resultatorientert med evnen til å jobbe selvstendig og ikke minst nøyaktig

Vi tilbyr
• En spennende, sentral og utfordrende lederstilling i et selskap i endring
• Jobb i et solid internasjonalt selskap med langsiktig eier
• Interessante og varierte faglige utfordringer og med muligheter til å påvirke organisasjonens vei videre
• Et kompetansemiljø med både tradisjoner og evne til å tenke innovativt og nytt
• Konkurransedyktige betingelser inkl. firmabil eller bilordning
• God opplæring og overlapp med dagens Øk. Sjef samt innføringskurs hos Wurth i Tyskland
• Aktivt og hyggelig miljø - uformelt, men profesjonelt
• Nye, lyse og tidsriktige lokaler

Stillingen rapporterer direkte til administrerende direktør.

For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Sr. Rådgiver Atle Sæther i Dfind Executive på telefon 91 91 39 99 eller på atle.sather@dfind.no. Søk på stillingen ved å benytte «søk her» knappen i annonsen. Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet strengt konfidensielt. 

Vi ser frem til å høre fra deg!



Organisasjonsbeskrivelse
Synfiber AS er en ledende aktør innen arbeidstøy og vernesko og står for egen produktutvikling med fokus på design, funksjonalitet og kvalitet. Selskapet har en over 50 år lang historie, og fremstår i dag som en innovativ, nytenkende og spennende aktør.
Produktporteføljen markedsføres under eget navn, men Synfiber er også en betydelig OEM-partner som utvikler og produserer kolleksjoner og spesialarbeidstøy for internasjonale aktører som John Deere, Stihl® med flere.
I 2008 ble Synfiber en del av den tyskeide og verdensomspennende Würth-gruppen, noe som gir spennende synergier og muligheter. Selskapet har solid økonomi og har nylig flyttet inn i helt nye lokaler på Gjelleråsen rett nord for Oslo. Synfiber er en Miljøfyrtårn-bedrift, er medlem av IEH (Initiativ for Etisk Handel) og jobber etter mottoet: Godt håndverk .
Se mer på www.synfiber.no