Zeiss søker Feltbasert Servicetekniker!.

Publisert:
12.06.2019
Ansettelsesform:
Heltid
Kontakt:
Anita Bach

Detaljer

Publisert:
12.06.2019
Sted:
Oslo
Kategori:
Teknikk
Fagområde:
Elektroingeniør
Ansettelsesform:
Heltid
Referansenummer:
201229753
Kontakt:
Anita Bach

Beskrivelse

ZEISS er verdens ledende innen optisk og optoelektronisk industri. Sammen med våre ansatte utvikler vi morgendagens teknologier og skaper spesielle øyeblikk for mennesker over hele verden.

Med 30 000 ansatte er ZEISS en av verdens ledende innen optisk og optoelektronisk industri, og har bidratt til den teknologiske utviklingen i over 170 år. ZEISS utvikler og distribuerer optikk for litografi, industriell målingsteknologi, mikroskop, medisinsk teknologi, brilleglass, og linser til kameraer og filmkameraer, samt planeten teknologi. Den brede produktporteføljen sikrer at ZEISS-ansatte alltid møter nye, inspirerte utfordringer. Konsernet har hovedkontor i Oberkochen i Sør-Tyskland og har en omsetning på ca EUR 5,8 milliarder.

ZEISS Nordics, som består av Danmark, Finland, Norge og Sverige, har rundt 165 ansatte som håndterer salg, markedsføring, service og support av selskapets produkter. ZEISS Nordics har en omsetning på ca 600 millioner kroner.

I ZEISS oppfordrer vi til kreativ tenking og innovasjon. Vi jobber i dynamiske og tverrfaglige team og tilbyr individuelle utviklingsmuligheter, samt fleksibilitet i din egen hverdag. Vi bryr oss om våre ansatte og tar ansvar for å forbedre samfunnet og ta vare på miljøet. Disse kjerneverdiene har formet vår bedriftskultur på ZEISS i over 170 år. Megatrends endrer oss raskt på mange måter. ZEISS forsøker å bruke sine produkter og løsninger for å forme fremtiden - og ikke bare i optikkindustrien.

Du vil komme til å jobbe med medisinske produkter i nevrokirurgi og øyekirurgi som er et raskt voksende marked der ZEISS vokser sterkt i Meditech-området. Kundene er offentlige og private sykehus, tannleger, øyeleger og optikere.

Som Field Service Engineer bidrar du med det lille ekstra for våre kunder. Du sitter med salgssupport og har ansvaret for å støtte våre kunder i Norge, men du bistår også med support i de andre nordiske landene. Sammen med serviceteamet skal du planlegge og gjennomføre forebyggende vedlikehold og oppgraderinger hos våre kunder.

For å lykkes som Field Service Engineer må du jobbe tett med vår salgsavdeling for å gi vår kunder den beste løsningen tilpasset til dem. Du skal sette kundene først og de skal oppleve å få den beste optimale løsningen og god kundeservice.

Du trives med kontinuerlig utvikling og liker å utfordre deg selv, du setter høye personlige mål og fokuserer på å nå disse. Du har gode kommunikasjonsferdigheter og klarer å tilpasse deg ulike mennesker. Du er serviceinnstilt, selvdreven og er villig til å reise rundt, primært i Norge og Sverige. Det er forventet ca 60-80 overnattinger per år.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra liknende salgsrolle
  • Teknisk bakgrunn i form av erfaring fra mekanikk, elektronikk eller programvare NW/SW
  • Gjerne erfaring og eget nettverk fra helsebransjen
  • Gode engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
  • Gode tyskkunnskaper, muntlig og skriftlig er en fordel, men ikke et krav
  • Du bor i Oslo eller Gøteborg
Du rapporterer til Mats Ljunglöf (Nordisk sjef, sitter i Stockholm).

Søknadsfrist: snarest, vi gjennomfører intervjuer fortløpende.