Lufttransport har operert i krevende arktiske forhold siden 1955 og er en sentral aktør innen døgnkontinuerlige beredskapstjenester og offshoreoperasjoner. Vi er stolte av å utføre viktige samfunnsoppdrag som sikrer kritisk infrastruktur og bidrar til mer bærekraftig luftfart. Hos oss blir du en del av et norsk selskap med høy faglig standard. Vi er i front med å introdusere nye, avanserte helikoptertyper og jobber målrettet mot visjonen om «Sustainable Aviation». Vi har vunnet flere store kontrakter som setter fart på våre vekstambisjoner og søker kolleger innenfor flere fagområder og lokasjoner i tiden fremover.
Er du ready for takeoff sammen med oss?
Til LT Tech sin supply chain avdeling søker vi en erfaren innkjøper. Du blir en sentral del av vårt tekniske team og får en nøkkelrolle i innkjøpsprosessene hos oss. Avdelingen er essensiell for at våre luftfartøy til enhver tid har de nødvendige delene for sikkert og effektivt vedlikehold. Du vil ha tett dialog med teknisk drift og ledelse, og får mulighet til å være med på å bygge opp og videreutvikle innkjøpssystemet hos oss.
Hovedansvar og arbeidsoppgaver:
- Håndtere hele innkjøpsprosessen for flydeler – fra bestilling basert på behov/planer, til forhandling av pris og levering, samt oppfølging av ordrer.
- Sikre at leverandører er kvalifiserte og at sertifikater er oppdaterte i ERP-systemet. Du vil også bidra til å utvikle og forbedre innkjøpsrutinene.
- Kontrollere fakturaer, følge opp avvik, og håndtere retur av deler til leverandør.
- Ha tett dialog med teknisk avdeling, delta i basens drift, og støtte ledelsen i å forvalte innkjøpssystemet.
Hvem ser vi etter?
Vi søker en selvgående og initiativrik kollega som er nøyaktig, ryddig og serviceorientert. Du har et ønske om å bidra aktivt i å videreutvikle innkjøpsfunksjonen, og du har gode samarbeidsevner og evne til å bygge sterke relasjoner internt.
Kvalifikasjoner:
- Relevant erfaring fra innkjøp i større virksomheter.
- Dokumentert kompetanse innen leverandøroppfølging og forhandling.
- Gode ferdigheter med databaserte arbeidsverktøy, spesielt ERP-systemer.
- Gode språkferdigheter i engelsk og norsk/skandinavisk, både skriftlig og muntlig.
...
Andre krav til stillingen:
- Det kreves Avinor ID-kort for å arbeide på lufthavnen (hvis aktuelt).
Hos oss får du
- En variert og viktig rolle i et selskap med høy aktivitet og tydelig retning.
- Gode utviklingsmuligheter og kompetanseheving.
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger.
- Konkurransedyktige betingelser og fleksibilitet.
- Korte beslutningslinjer i et innovativt og inkluderende miljø.
Arbeidssted er Sola eller Bergen, opplys gjerne i ditt søknadsbrev hvilken lokasjon som passer for deg.
Er du ready for takeoff sammen med oss? Da håper vi å høre fra deg.