Henrik Höjsgaard ny konsernsjef for Proffice

Stockholm, 07.10.2013

Henrik Höjsgaard er utvalgt til ny konsernsjef for Proffice. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør for Postnord Logistics.

– Proffice er et spennende og velstyrt selskap som bidrar til samfunnsnytte. Jeg ser frem imot å utvikle Proffice sammen med konsernets medarbeidere og kunder, sier Henrik Höjsgaard.

Henrik Höjsgaard ble født 1965 i Danmark og er utdannet ved Nils Brock Handelshøgskole i København. Han startet som administrerende direktør for Postnord Logistics i 2007 etter en lang internasjonal karriere, blant annet som skipsmegler i Oslo, London og Hongkong. Han har også vært konsernsjef for Keolis Nordic AB og hatt forskjellige lederroller i Sverige og Danmark innen transport- og logistikksektoren, blant annet som administrerende direktør for TNT International Express AB.

– Jeg ønsker Henrik Höjsgaard velkommen til Proffice og er sikker på at han er rett person til å lede Proffice inn i fremtiden. Han har erfaring fra ulike bransjer, i forskjellige land og ulike forretningsmodeller. Han har lyktes godt i alle roller gjennom et tydelig lederskap, glimt i øyet og evnen til å prioritere, sier Lars Murman, styreformann for Proffice.

Henrik Højsgaard tiltrer sin stilling som konsernsjef for Proffice i løpet av første kvartal 2014 etter Lars Kry. Lars Kry fortsetter i rollen som konsernsjef frem til Henrik Höjsgaard tiltrer.

For mer informasjon kontakt:
Lars Murman, styreformann Proffice AB, +46 70 377 44 01.
Henrik Höjsgaard, VD Postnord Logistics, +46 76 101 44 24.