Ønsker du en unik mulighet til å bygge opp og lede en ny Supply Chain & Customer Service-avdeling i Oslo? Med stor frihet til å forme arbeidsprosesser, utvikle teamet og sikre effektive leveranser, gir rollen deg mulighet til å påvirke og vokse – i et selskap som setter mennesker, kvalitet og utvikling høyt. Som Head of Supply Chain & Customer Service rapporterer du direkte til Operations Manager for Norden Du får ansvaret for å bygge opp et nytt team i Oslo med 3-5 personer i forbindelse med flytting fra Halden i 2026.
... - Lede, utvikle og motivere teamet for å skape en felles retning og kultur.
- Drive kontinuerlig forbedring av forsyningskjeden fra ordrehåndtering til distribusjon
- Effektivisere driften i verdikjeden og sikre høy servicegrad
- Styre SCM-budsjettet og lede analyser for å optimalisere SCM ut fra kostnader, kvalitet og kundeperspektiv.
- Ansvarlig for prognose og demand planning i samarbeid med produktsjefer for å forbedre prognosenøyaktigheten og optimalisere varelager.
- Fungere som primær kontakt og leder for forhandlinger, årlige avtaleevalueringer og samarbeid med 3PL-leverandører.
Hvorfor Fresenius Kabi?
Vi tilbyr en nøkkelrolle med stor påvirkningskraft i en bransje som utgjør en forskjell:
- Du får muligheten til å sette retningen for logistikkfunksjonen i Norge, med stor påvirkning til kontinuerlig optimalisering av eksisterende prosesser.
- Samarbeid med internasjonale team og partnere, noe som gir deg mulighet til å hente inn beste praksis.
- Arbeid med livreddende medisiner og teknologier i et globalt selskap
- Flotte nyoppussede lokaler i Helsfyr Panorama
Hvem er du?
Som leder er du analytisk og operativ med et sterkt faglig driv. Du trives i en dynamisk rolle hvor du aktivt bidrar til forbedringer, og du er komfortabel med å løse utfordringer og forhandle med eksterne partnere. Du er en dyktig relasjonsbygger som ser viktigheten av både detaljstyring og det store bildet, og du har energi og tilpasningsevne til å lykkes.
Kvalifikasjoner:
- Solid ledererfaring innen Supply Chain Management, innkjøp og/eller kundeservice. Erfaring fra en kompleks bransje, som farmasøytisk produksjon, er en fordel.
- Dokumentert erfaring med prosessoptimalisering og forhandling med leverandører.
- God erfaring med ERP-systemer (som SAP) og andre supply planning verktøy.
- Høyere utdanning på minimum bachelornivå innen logistikk, økonomi, markedsføring eller relevant fagfelt.
- Flytende i skriftlig og muntlig engelsk som er arbeidsspråk.
Hvis du er klar for å ta eierskap til en funksjon som er avgjørende for pasientenes sikkerhet og helsevesenets fremtid, vil vi snakke med deg! Søk i dag og bli med oss på reisen for å forme et bedre helsevesen.
Ta kontakt med senior rådgivere Rune Borgen | mob: 400 21 431 | eller Tonje Fløysand | mob: 451 16 527 | i Randstad as for en hyggelig og konfidensiell samtale om denne rollen.