randstad employer brand research.
Vi har intervjuet nærmere 3000 norske arbeidstakere for å høre deres mening om de 75 største selskapene i landet, samt generelle spørsmål knyttet til arbeidsliv, som forventninger til lønn, motivasjon for å bytte jobb, forskjell på kjønn og andre spørsmål knyttet til arbeidsliv og employer branding.
randstad workmonitor
Randstad Workmonitor ble lansert i 2003 og dekker nå 34 markeder i Europa, Asia-Pacific og Amerika. Undersøkelsen utformer og måler gapet mellom virkeligheten og ønskene til den globale arbeidsstyrken og sporer hvordan dette endrer seg over tid.
gen z sin karriereplan.
Generasjon Z er ambisiøse og kompetente, men sliter med å få fotfeste. De går inn i et arbeidsliv preget av stor uro og endring, til tross for økende mangel på kvalifisert arbeidskraft.
Randstads undersøkelse avdekker den strategiske omstillingen arbeidsgivere må gjøre for å tiltrekke og beholde Gen Z-talenter. Rapporten bygger på en undersøkelse av 11 250 arbeidstakere i 15 markeder og en analyse av over 126 millioner stillingsannonser. Av disse også et stort antall fra Norge.
få innsikt om arbeidsstyrken levert til innboksen din.
Vil du redusere turnover, styrke bedriftskulturen eller få inspirasjon til hvordan du kan gjøre unge mer klare for arbeidslivet? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de nyeste trendene, tipsene og rapportene om rekruttering og arbeidsmarkedet rett i innboksen.